Colectivitate

Raceala in colectivitate

Copilul are nevoie de stimulare continua atat pentru dezvoltarea psihomotorie cat si pentru cea imunitara.

.

Expunerea la germeni (infectii) activeaza sistemul imunitar. Colectivatea este locul potrivit pentru o asemenea educatie.

Bolnavi din colectivitate

Copii sunt mai susceptibili de a face o infectie datorita imaturitatii sistemului imun, precum si datorita interactiuni dintre ei. Regula de igiena este in stadiul de incepator.

.

Prin manutele murdare copii impart multi microbi. Picatura de saliva contaminata cu germeni duce la transmiterea rapida a bolilor.

.

Transmiterea fecal-oral, adica contaminare cu materii fecale, in boala diareica acuta sau parazitoza intestinala.

Cat de des

Este normal 8 – 10 viroze respiratorie si 2 – 3 viroze digestive pe an in primii ani de colectivate. Varful este din toamna pana primavara.

.

Daca copilul se raceste mai des sau face complicatii (otita, pneumonie…) la fiecare raceala, este nevoie de o urmarire pediatrica atenta.

Evitam colectivitatea

 

Studiile facute au evidentiat mai putine zile de boala pe parcursul scolii la copii care au fost prin cresa/gradinita fata de copii care au evitat colectivitatea.

.

Pe scurt ce nu ”prinde” la cresa sau gradinita ”il prinde” la scoala.

 

Imunitate activa naturala din colectivitate

Imunitate activa naturala

Anticorpii formati natural, de-a lungul timpului, in urma imbolnavirilor cu diversi agenti patogeni, sunt pusi in garda si pregatiti sa combata in orice moment bacteriile sau virusurile intalnite. Imunitatea activa dureaza intreaga viata si este ideala pentru „un om sanatos”.

Sirop pentru imunitate

Alimentatia echilibrata

O alimentație buna si o hidratare adecvata este esențiala pentru dezvoltarea si mentinerea sistemului imunitar sanatos si puternic. Este suficient sa oferi o alimentatie echilibrata la cel mic si nu praf, bilute, jeleuri sau sirop pentru imunitate.

.

Vitaminele A, C, D si E intaresc sistemul imunitar. Din dieta zilnica nu trebuie sa lipseasca acizii grasi esentiali si minerale, precum mangan, seleniu, zinc, cupru, fier, si magneziu.

.

Din pacate, alimentatia copiilor contine din ce in ce mai multa mancare procesata (zahar, aditivi) care contribuie la o nutritie slaba.

.

Somn adecvat

Esential este, de asemenea, un program de somn adecvat varstei. In timpul somnului corpul este regenerat.

.

Activitate fizica afara

Aerul curat si exercitiile fizice ajuta sistemul imunitar in lupta lui zilnica. Riscul infectiilor este crescut in cazul lipsei exercitiilor, petrecerea timpului doar in casa si neaerisirea corespunzatoare a camerei.

.

Copilul trebuie stimulat sa-si petreaca timpul afara, in padure, sa se catere, sa sara, sa fuga, sa danseze, sa imbratiseze copacii, Mama Natura fiind un excelent stimulent pentru imunitate.

.

Igiena

Incurajati de mic sa se spele pe maini periodic: dupa ce iese de la toaleta, inainte de masa si dupa momentele de joaca.

.

Timp de calitate cu copilul tau

Stressul emotional poate impiedica capacitatea de munca a sistemului imunitar, importanta fiind promovarea sentimentelor pozitive. Timpul petrecut cu copilul trebuie sa fie predictibil, copilul sa stie ca se poate baza pe dumneavoastra, ca sunteti acolo, disponibil, si in momentul de boala.

.

Fara microbi, sistemul nostru imunitar nu poate lupta bine cu infectiile. Colectivitatea antreneaza corpul pentru a castigat razboi impotriva germenilor patogeni.

Let the fight begin!

Razboi germeni