Ananasul

Ananasul este un fruct tropical, bogat în vitamine, enzime și antioxidanți. Acestea pot ajuta la stimularea sistemului imunitar prin proprietăţile antiinflamatorii prezente.

La copil, ananasul poate fi o sursă excelentă de fibre, vitamina C și bromelaina – o substanţă specifică ananasului.

Sprijin imunitar

Vitamina C este vitală pentru funcționarea corectă a sistemului imunitar, fiind un element nutritiv important pentru scăderea frecventei infecțiile recurente (otite, răceli, gripă).

Efect antiinflamator

Bromelaina este un amestec enzimatic prezent în ananas. Poate fi de ajutor ca terapie de sprijin pentru a reduce simptomele sinuzitei și afecțiunile aferente care afectează sistemul respirator.

Copiii care au primit Bromelain au prezentat o recuperare mai rapidă din simptomele sinuzitei. (citat)

Cum alegem ananasul?

Cel mai benefic este să mănânci ananas proaspăt.

De evitat  conservele de fructe:

  • pierderea elementelor nutritive prin tratament termic
  • conținut mare de  zahăr
  • prezenta conservanților, posibil dăunători

Cum pregătim ananasul?

  • Tăiați partea superioară și inferioară.
  • Tăiați coajă și îndepărtaţi „ochii” rămaşi.
  • Feliați ananasul şi decupaţi miezul.
Ananasul 2

Cum introducem în alimentaţie copiilor?

Ca orice alimente, este necesar să-l introduceți în dietă treptat și să nu uitați de reacția alergică posibilă la copil.

Ananasul este un fruit acidic, care uneori poate iritaţii în jurul gurii bebelușului din cauza pielii delicate. În exces, poate provoca iritaţie la nivelul fesier şi discomfort gastrointestinal.

Pineapple – essential winter food

Pineapple is a delicious and healthy tropical fruit, packed with nutrients, antioxidants and other helpful compounds, such as enzymes that can fight inflammation and boost the body’s immune system.

For children, pineapple is rich source of fibre, vitamin C and bromelain.

Bromelain is a mixture of enzymes found in the pineapple plant.

A systematic review of the evidence indicates that bromelain is helpful in relieving symptoms of acute nasal and sinus inflammation when used in combination with standard medications.

Fresh vs canned fruits

The healthier option is going for fresh pineapples.

We should avoid canned fruits:

  • water-soluble vitamins like vitamins C are lost through processing
  • packed in heavy syrup has extra calories and sugar
  • some contain preservatives

How to cut a pineapple?

  • Cut off the ends
  • Remove the skin and the ‘eyes’
  • Slice into strips and remove the core

How to introduce pineapple into your child’s diet?

You can give your baby a small piece of a pineapple around eight months of age. You should, however, limit it to a small piece to see if there is a reaction. Though not as acidic as other fruits, it may still cause a reaction in your child.

Consuming excess of citric acids typically results in a diaper rash.