Last Updated on 04/10/2020 by Dr. Amit

Oul

Oul conține substanțe nutritive esențiale pentru dezvoltarea sănătoasă a copilului.

Alimentatia saraca in nutritienti este o cauza majora a stagnarii cresterii in greutate si inaltime, impreuna cu infectiile si bolile copilariei.

Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii, 155 de milioane de copii sub varsta de 5 ani sunt prea scunzi (mic de inaltime) pentru varsta lor.

Un studiu recent arata ca stagnarea in crestere a fost mai putin frecventa la copiii care au consumat un ou pe zi, timp de 6 luni.

Ouă – beneficii

Galbenusul si albusul sunt bogate in nutrienti – pline de proteine, vitamine si minerale. Galbenusul contine colesterol, vitamine solubile in grasimi si acizi grasi esentiali.

Vitamina D

Vitamina D are un rol important în absorbția calciului și a fosforului, fiind esențială pentru menținerea oaselor și a dinților sănătoși.

Gălbenușurile de ou sunt unul dintre puținele alimente care conțin în mod natural vitamina D, ceea ce le face o sursă valoroasă a acestei vitamine esențiale. 

Vitamina E

Vitamina E are proprietăți antioxidante benefice, care joacă un rol în menținerea sănătății bune.

Studiile au descoperit, de asemenea, legături între vitamina E și funcția imună.

Vitamina A

Vitamina A este importantă în menținerea pielii sănătoase, a unui sistem imunitar funcțional și a sănătății ochilor.

Vitamina B2

Riboflavina, cunoscută și sub denumirea de vitamina B2, este importantă pentru creștere, dezvoltarea globulelor roșii, vederea și funcționarea sănătoasă a sistemului nervos.

Ouă pentru bebeluși

Oul este un aliment nutritiv complementar, care poate fi introdus ca parte a unei diete variate odata cu diversificarea bebelusului – incepand de la varsta de 6 luni.

Curățați și tocați un ou fiert sau răzuit și serviți-l copilului. Pentru o consistență mai lichidă, adăugați lapte matern sau apă. În jur de 8 luni, bucățelele de ou crampate sunt o mâncare fantastică pentru autodiversificare.

Ouăle ar trebui să fie întotdeauna bine gatite pentru a evita orice risc de infectare cu Salmonella.

“Ce facem de bunăvoie e uşor de făcut.”

Like us on Facebook

Vă invităm să citiţi despre Vitamina D.


Surse: pediatrics.aappublications.org